Mi az a GYIK és miért hasznos egy weboldalon?

Mi is az a GYIK?

A ’gyakran ismételt kérdések’ a weboldalad azon része, amelyben választ adhatsz olyan kérdésekre, amelyekkel a látogatók az ügyfélszolgálatodat bombáznák nap, mint nap.
Tehát többnyire azt a célt szolgálja, hogy csökkentse a felesleges telefonhívásokkal (illetve email váltásokkal) töltött időt, ezzel együtt pedig növelje a felhasználókban felmerülő bizalmat a terméked iránt.

Elkészítése nem igényel túl sok felkészülést, ugyanis maguk az ügyfelek fogják megmondani, mit kell kiírnod. Persze nem kell minden apróságot feltétlenül publikálnod, de azokat a kérdéseket biztosan, amit már 2-3 érdeklődő is feltett neked.
 


Milyen funkciókat láthat el a GYIK?

  • bizalomépítésre is megfelelő megoldás, ha hitelesen közvetíti a szakértelmedet;
  • azzal, hogy tipikusan felmerülő kérdésekre válaszolsz, csökkentheted az ügyfélszolgálatra nehezedő terheket;
  • hasznos lehet abban az esetben is, ha olyan kérdésekre adsz választ, amikre a termékek leírásánál nem találnak kielégítő eredményt;
  • SEO szempontból is befolyásoló tényező lehet;
  • nagy eséllyel kevesebb negatív visszajelzéssel találkozhatsz;
  • segítség lehet egyedi esetek kezelésére is.

 

Hogyan állítsd össze a gyakran ismételt kérdéseket?

  • Elsősorban az ügyfélszolgálatnak feltett kérdéseket kell elemezned, de a panaszokból is sok mindenre fény derülhet.
  • Nézd át a weboldalad úgy, mintha te magad lennél a látogató, majd vizsgáld meg, hogyan tudod a legjobban informálni az embereket a termékeidről/szolgáltatásaidról a GYIK-on keresztül.
  • Tanulmányozd a konkurenciáid oldalait!
  • Sok információt kideríthetsz a fórumok és hozzászólások átolvasásával is

Ha kész van a listád, akkor bontsd őket témák szerint, ezzel megkönnyítve a felhasználók számára a navigációt az oldalon. (Ne feledd, hogy az itt lévő tartalmat is frissítsd időközönként, annak érdekében, hogy mindig az aktuális dolgokat mutasd.)

Miként adj választ a kérdésekre?

Nagyon fontos, hogy a válaszok tükrözzék a szakértelmed. Fogalmazz minél érthetőbben és legyen pozitív még akkor is, ha egy problémára nyújtasz megoldást.

Használhatsz képeket is szemléltetésképp, az érthetőbb magyarázat érdekében.

A válaszaid hangvétele sokban függ a weboldalad stílusától is, ezért gondold át mi az, ami belefér… gondolunk itt a vicces vagy közvetlen válaszokra, mert sajnos nem mindenhol állja meg a helyét.

Végül már csak egy tényező maradt… a GYIK elhelyezése a weboldalon.

Annak érdekében, hogy a legtöbbet tudd kihozni belőle, helyezd el úgy, hogy könnyen megtalálják a felhasználók, hiszen általában, ha felmerül a kérdésük, elsőként a GYIK-ot keresik, majd a kapcsolati részt.