Milyen fontos kérdésekre tudsz készülni weboldal készítés előtt?


Nagyban megkönnyítheted a kommunikációt a honlapod megbeszélésével kapcsolatosan, ha felkészülsz bizonyos kérdésekre, mielőtt találkozol a weboldalad leendő fejlesztőivel. Jó, ha meg tudod határozni pontosan mit is szeretnél, és milyen igényeid vannak, így elkerülheted az esetleges csalódást, pénzkidobást és időt is spórolhatsz.


 

Először is, határozd meg, mi a találkozásotok célja!

  • nincs még weboldalad, teljesen újat szeretnél;
  • van weboldalad, de elavult és újat szeretnél;
  • van weboldalad, de nincs, aki kezelje, tartalmi változtatásokat szeretnél;
  • van weboldalad, de hibásan működik, ezért műszaki segítségre van szükséged.

Mi a célod az új weboldallal? Ezek közül könnyen beazonosíthatod!

Amikor nem a közvetlen értékesítés a cél:

  • Internetes jelenlét, bemutatkozó weboldal, céginformációk/szolgáltatások ismertetése
  • Közösség építés
  • Blog oldal
  • Hírportál

Amikor értékesíteni is akarsz:

  • Új termék bevezetése a piacra (márkaépítés)
  • Céged termékeinek és/vagy szolgáltatásainak értékesítése (céges weboldal)
  • Webshop max. 100 termékig (érdemes bérelhető konstrukcióval indulni)
  • Webshop több 1000 termékkel (itt már kifizetődő a saját webshop)
  • Személyes weboldal, egyéni vállalkozói tevékenység/szolgáltatás értékesítése

Hol szeretnél értékesíteni vagy szolgáltatni?

  • Külföld;
  • Csak Magyarország;
  • Csak lokálisan (pl. adott városban)

Ha ezekre közösen megtaláltátok a válaszokat, ez után jöhet a tartalom felépítése, ami nem a Te dolgod, hanem a szövegíróé és a grafikusé! (persze te adod az alapot, de ők hozzák olyan formába, hogy az fogyasztható legyen látogatóidnak!)

Fontos, hogy tisztában legyél a cégedre vonatkozó alapvető kérdésekkel:

  • Mivel foglalkozik a céged? El tudod-e mondani 2-3 szóban és 2-3 mondatban is?
  • Mik a termékeid/szolgáltatásaid?
  • Ki a célcsoportod?
  • Kik a legnagyobb konkurenciáid? El tudod mondani, mi tetszik az ő tevékenységükben és mi nem?
  • Hova pozícionálnád magad a piacon?
  • Miben különbözöl a konkurenciáidtól? Miben vagy jobb náluk? Szedd pontokba!
  • Milyen árkategóriában dolgozol?
  • Fel akarod-e tüntetni az áraidat?

Ha ezekkel képben vagy, és el tudod mondani őket, már ez hatalmas segítség lehet a szövegírónak, és persze neked is jó, ha mielőbb haladhattok a következő fázisra…

Hogy nézzen ki a weboldalad?

Itt az alábbi variációk merülhetnek fel:

  • nincs elképzelésed, legyen szép, trendi, modern, rá bízod a szakemberre
  • nincs elképzelésed, de van egy-két honlap, ami tetszik neked
  • van elképzelésed és tudsz mutatni olyan konkrét honlapot, ami tetszik neked és hasonlót szeretnél, de mégis különbözőt
  • konkrét elképzelésed van, (esetleg arculati kézikönyved), megadod a színeket, a betűtípusokat és a használható grafikus elemeket is
  • van kész webdesign-od, amit egy grafikus készített, így ez alapján szeretnéd felépíttetni a weboldalt

Ki fogja gondozni az új honlapod?

A munka megkezdése előtt jó, ha tisztában vagy azzal, hogy van-e rá kapacitásod, hogy a honlapod folyamatosan frissítsd, és új tartalmakat tölts fel. Ki lesz a gazdája? Te magad, van erre alkalmazottad vagy jó lenne, ha valaki segítene időnként ebben.
 

Röviden ezek a kérdések, amire előre fel tudsz készülni, a többit az ezekből adott válaszok fogják alakítani.