Amit a reszponzív designról tudnod kell

A reszponzív design a weboldalnak egy olyan kialakítása, ami rugalmasan alkalmazkodik a különböző eszközök (asztali, vagy hordozható számítógép, tablet, mobiltelefon) képernyőjének méretéhez annak érdekében, hogy megfelelően (lehetőleg azonos dizájnban) jelenjen meg a felhasználónak minden eszközén.
 

Miért fontos a reszponzív design?

A neten böngészőknek minimum a fele nem számítógépről, hanem nagyrészt okostelefonról igyekszik elérni a számára fontos híreket, információkat. Ezeknek a többsége nem hajlandó böngészni olyan weboldalon, amelyik nincs mobilra optimalizálva. (azaz a tartalom elolvasásához nagyítania vagy kicsinyítenie kell a képernyőt).

Rengeteg vásárlót/ügyfelet veszíthetünk, ha nem foglalkozunk ezzel a témakörrel, ha nem fordítunk kiemelt figyelmet az arányaiban is, és számosságában is egyre nagyobb súlyt jelentő okostelefonos érdeklődőkre.


Tekintsük erős üzenetnek, hogy a Google is nagyon komolyan veszi a „mobile first” megközelítést, miszerint a mobiltelefonokon megjelenő keresési lista a weboldalak mobilon látható verzióját térképezi fel és rangsorolja, nem a monitoron megjelenő nézetet.

Akik tehát nem rendelkeznek reszponzív weboldallal, vagy eltérő tartalmat mutatnak a mobilos felhasználóknak, arányaiban egyre több visszaforduló látogatóval kell számolniuk, miközben a Google is csökkenő mértékben hogy számukra érdeklődőket, ez a két dolog pedig együttesen nagyon erős látogató vesztést okoz.


Te is olyan weboldalt szeretnél, amely megfelel a Google elvárásainak és alkalmazkodik minden eszköz kijelző méretéhez? Keress meg bennünket, vagy keresd a legjobb konkurenseinket, de érd el, hogy a weboldalad érdemben segíteni tudjon neked.