Mikor van szükséged redesignra?

Az emberek többségének a rólad/cégedről alkotott első benyomása nagyban függ az interneten talált információktól. Itt arra gondolok, hogy a weboldalad mennyire kezelhető jól, reszponzív-e, és hogy mennyire megnyerő a design. Nyilván mindenkinek más és más az ízlése, de mindig vannak trendek, amihez jó, ha igazodsz. Persze választhatod a rizikósabb megoldást is, azaz te hozol létre új irányzatot. A döntés a tiéd. :)

Amit tudnod kell, hogy a redesign nem azt jelenti, hogy néha átalakítasz egy-két dolgot vagy beépítesz az oldalba pár grafikai elemet. Az újratervezés során funkcionális változásokra is sort kell keríteni a honlapodon. Mindez a jobb felhasználói élményhez szükséges.

Kizárólag a redesign kedvéért ne vágj bele a weboldalad újratervezésébe, hanem csak akkor, ha van kellő információd|tartalmad és kidolgozott terved.


Vegyük sorba, hogy mikre kell odafigyelned egy honlap felújítása során.
 

Célok: Határozd meg a céljaid, mielőtt mindennek nekilátsz (pl.: átfogóbb ismertetése a szolgáltatásoknak, megrendelések növelése, ügyfélkör bővítése).

Régi tartalom bővítése|cseréje: Elemezd az oldalad, majd gondold át, miket szeretnél megtartani. Akár a menüpontokon is változtathatsz, vagy létrehozhatsz új modulokat is. (pl.: blog, hírek|események menüpont, vélemények)

Konkurencia figyelése: Ne másold le a konkurenciád weboldalát, de ha megfigyeled milyen stratégiát követ, abból akár tanulhatsz is.

Trendek követése: Rengeteg ügyfelet veszíthetünk, ha az oldal grafikai megjelenése elavult. A látogatók igénye változik, ezért jó, ha nyomon követed a trendeket. Tartsd szem előtt azt is, hogy az oldal a látogatóknak készül és nem neked. Ne a saját ízlésedre, hanem a felhasználók szokásaira építs. Minél könnyebb a kezelhetősége a honlapnak, annál kisebb lesz az esély, hogy elveszíted a látogatók figyelmét.

SEO: A keresőoptimalizálásnak fontos szerepe van a sikeres honlap életében. Létezik több ingyenes elemző is, amely segítségedre lehet abban, hogy kiküszöböld az alapvető hibákat és lásd, miken kell javítanod, annak érdekében, hogy megfelelj a seo szempontoknak. Végezd el te is az ingyenes auditot a seoceros.com segítségével.

Hibák javítása: Fontos, hogy megvizsgáld, milyen hibákat észleltek a felhasználók a weboldalon, és ezek ki legyenek javítva. Vannak ügyfelek, akik közlik felénk észrevételeiket, amik által ötletet meríthetsz ahhoz, hogy milyen változtatásokra van szükség.

Mobilbarát weblap: Sajnos még mindig akadnak olyan weboldalak, melyek nem reszponzívak. (reszponzív=a weboldal minden felületen megfelelően jelenik meg pl.: számítógép, mobil, tablet.) Manapság ez már alap kikötés. A legtöbb felhasználó általában mobilról tekinti meg az oldalt, mert az mindig kéznél van. Később az is lehet, hogy asztali gépről rendeli meg az adott terméket, de ettől függetlenül már akkor elveszítheti az érdeklődést, amikor látja, hogy a telefonján nem jól jelenik meg a tartalom.

Időigényes munka: Lényeges, hogy szem előtt tartsd azt is, hogy ne siesd el a folyamatot. Inkább legyen alapos a munkálat, és egy olyan weboldalad szülessen, amely hatékony és hosszútávon is jól működik.

Tesztelés: Legyenek olyanok, akik tesztelik az oldalt, és elmondják a véleményüket is, hogy a legapróbb hibákat is kiküszöböld.


Amit még észben kell tartanod, hogy egy weboldalt sosem nevezhetsz késznek. Mindig szükség van újításra|fejlesztésre, hogy naprakész legyen. Ehhez jó, ha találsz egy webes szakembert, akire rábízhatod az oldalad, így elkerülheted a felesleges pénzkidobást, konfliktust, és még időt is spórolhatsz.