Alapvető hibák, melyeket sokan elkövetnek a weboldaluknál

Az alábbi cikkben sorra veszünk pár olyan lehetőséget, melyek segítségedre lehetnek abban, hogyan javíts a honlapod minőségén kinézetben és tartalmilag is.  

Elavult weboldal

Nem kell minden héten frissíteni a weboldalad, de érdemes lépést tartani az aktuális technológiákkal és trendekkel. Fontos, hogy érzelmileg is megfogja az oldalad a látogatókat, mivel pár másodperc is elegendő arra, hogy elveszítsd őket. Sokat számít az első benyomás.

Idejétmúlt tartalom

Nem túl kedvező és egyben nem is hiteles, ha a honlapon lejárt akciók vagy régi információk találhatóak. Ez egyértelműen arra utal, hogy régóta nem volt frissítés.

Az sem meglepő, hogy a témafüggetlen üzenet által komolytalanná válhatsz az ügyfelek számára, vagy csak szimplán nem fogják érteni, mi a mondanivalód feléjük.

Igénytelen, összecsapott honlap és gyenge minőségű képek

  • Fontos, hogy ne legyenek pixeles, homályos fotók, mivel ezek rontják a megjelenést.
  • Ha teheted, legyenek saját képeid, melyek passzolnak a weboldalad stílusához.
  • Mindig ellenőrizd a helyesírást! – Szintén a hitelességen ront, ha nincs ellenőrizve a tartalom. Inkább legyen többször átolvasva, mint egyszer sem. Használj helyesírás ellenőrző programokat, de a javaslataikat kezeld fenntartással. Pl. a 2019. május 9-ben a májust semmiképpen ne írd nagybetűvel, bár erre gyakori javaslatot kaphatsz. Szóval; csak fenntartással.
  • Figyelj a bekezdésekre és a tagolásra! A legtöbben nem szeretik a hosszú folyamatos szövegeket olvasni és csak átfutják azokat, ezért fontos a tagoltság.
  • Legyen átlátható a honlapod, és könnyen kezelhető a menüstruktúrád, mert ha nem találják a látogatóid azt, amit keresnek, hamar lemorzsolódhatnak.
  • Elemezd, hogy tényleg reszponzív-e a weboldalad, azaz minden kijelzőn jól jelenik-e meg. Az emberek többsége okostelefonon szokott böngészni, ezért jó, ha szem előtt tartod a mobilbarát kialakítást.
  • Fordíts kellő időt a tervezésre. Ne csak véletlenszerűen kiválasztott színeket használj, és ne legyen 5 féle betűtípus. Törekedj arra, hogy minél egyszerűbb, letisztultabb, ízlésesebb képet mutass az olvasóidnak.

Cégadatok hiánya

Alapjában véve kötelező feltűntetni a cégadatokat, de hasznos is. Nem elegendő, ha csak e-mail cím vagy telefonszám van kiírva. Legalábbis, a törvényi előírásoknak nem felel meg. Megbízhatóbbnak is tűnhetsz az ügyfeleid szemében, ha minden fontos információ könnyen megtalálhatóan fel van tüntetve.


Közösségi média hiánya

Manapság igen fontos szempont lett az, hogy jelen legyünk a közösségi felületeken. Számos ember már előbb keres rá a facebookon egy-egy szolgáltatásra vagy termékre, mint pl. egy keresőmotorban.


Hiányzik a cselekvésre buzdítás – „call to action”

Nyilván az sem jó, ha túl sok a cselekvésre buzdítás, de jó, ha kicsit ösztönzöd a látogatókat. (Példa: „Rendeld meg most! ; Kérj időpontot most! ; Iratkozz fel a hírlevélre! ; stb...)

A konverzió érdekében fontos szerepet játszanak az „akció gombok”. Ezek segítenek abban, hogy könnyebben felkeltsd a figyelmet.

Rengeteg felugró ablak használata

Na, ez nagyon idegesítő tud lenni. :D Gondolom már te is találkoztál számtalan hasonlóval. Bizonyos esetekben nagyon hatékony tud lenni, de csak mértékkel használd, különben az ellenkezőjét éred el annak, amit szeretnél. Arra is ügyelj, hogy legyen könnyen megtalálható bezárás gomb.

Mi az a GYIK és miért hasznos egy weboldalon?

Mi is az a GYIK?

A ’gyakran ismételt kérdések’ a weboldalad azon része, amelyben választ adhatsz olyan kérdésekre, amelyekkel a látogatók az ügyfélszolgálatodat bombáznák nap, mint nap.
Tehát többnyire azt a célt szolgálja, hogy csökkentse a felesleges telefonhívásokkal (illetve email váltásokkal) töltött időt, ezzel együtt pedig növelje a felhasználókban felmerülő bizalmat a terméked iránt.

Elkészítése nem igényel túl sok felkészülést, ugyanis maguk az ügyfelek fogják megmondani, mit kell kiírnod. Persze nem kell minden apróságot feltétlenül publikálnod, de azokat a kérdéseket biztosan, amit már 2-3 érdeklődő is feltett neked.
 


Milyen funkciókat láthat el a GYIK?

  • bizalomépítésre is megfelelő megoldás, ha hitelesen közvetíti a szakértelmedet;
  • azzal, hogy tipikusan felmerülő kérdésekre válaszolsz, csökkentheted az ügyfélszolgálatra nehezedő terheket;
  • hasznos lehet abban az esetben is, ha olyan kérdésekre adsz választ, amikre a termékek leírásánál nem találnak kielégítő eredményt;
  • SEO szempontból is befolyásoló tényező lehet;
  • nagy eséllyel kevesebb negatív visszajelzéssel találkozhatsz;
  • segítség lehet egyedi esetek kezelésére is.

 

Hogyan állítsd össze a gyakran ismételt kérdéseket?

  • Elsősorban az ügyfélszolgálatnak feltett kérdéseket kell elemezned, de a panaszokból is sok mindenre fény derülhet.
  • Nézd át a weboldalad úgy, mintha te magad lennél a látogató, majd vizsgáld meg, hogyan tudod a legjobban informálni az embereket a termékeidről/szolgáltatásaidról a GYIK-on keresztül.
  • Tanulmányozd a konkurenciáid oldalait!
  • Sok információt kideríthetsz a fórumok és hozzászólások átolvasásával is

Ha kész van a listád, akkor bontsd őket témák szerint, ezzel megkönnyítve a felhasználók számára a navigációt az oldalon. (Ne feledd, hogy az itt lévő tartalmat is frissítsd időközönként, annak érdekében, hogy mindig az aktuális dolgokat mutasd.)

Miként adj választ a kérdésekre?

Nagyon fontos, hogy a válaszok tükrözzék a szakértelmed. Fogalmazz minél érthetőbben és legyen pozitív még akkor is, ha egy problémára nyújtasz megoldást.

Használhatsz képeket is szemléltetésképp, az érthetőbb magyarázat érdekében.

A válaszaid hangvétele sokban függ a weboldalad stílusától is, ezért gondold át mi az, ami belefér… gondolunk itt a vicces vagy közvetlen válaszokra, mert sajnos nem mindenhol állja meg a helyét.

Végül már csak egy tényező maradt… a GYIK elhelyezése a weboldalon.

Annak érdekében, hogy a legtöbbet tudd kihozni belőle, helyezd el úgy, hogy könnyen megtalálják a felhasználók, hiszen általában, ha felmerül a kérdésük, elsőként a GYIK-ot keresik, majd a kapcsolati részt.